Kings Place
Image default
Dienstverlening

Meer informatie over de voordelen van een documentbeheersysteem

Elke dag heeft een bedrijf te maken met ontelbare bestanden. Het gaat onder meer om contracten om verkopen af te sluiten, persoonlijke gegevens van klanten, te betalen rekeningen, personeelsdocumentatie en bestellingen bij leveranciers. Om dit alles in goede banen te leiden, is het goed om een documentbeheersysteem te hebben.

In dit artikel zullen wij het hebben over het belang van een optimaal beheer van elektronische bestanden en de voordelen van een systeem om Veilig bestanden versturen. Kijk hier eens naar!

Wat is elektronisch documentenbeheer?

Dagelijks tientallen of honderden documenten verwerken is niet zo’n gemakkelijke taak. Om niet verward te raken tussen de ontelbare papieren die in een bedrijf circuleren, is organisatievermogen en veel discipline nodig. Gelukkig biedt de technologie hulpmiddelen om dit proces te vereenvoudigen: de systemen voor elektronisch documentenbeheer.

De oplossing wint aan bekendheid bij managers. Door de documenten van het bedrijf virtueel op te slaan, kunt u de professionele routine versnellen, naast het veilig bestanden versturen. Zo kunt u uw documenten in de cloud opslaan en delen, in plaats van papieren bestanden te hebben.

Documenten beheren betekent het systematiseren van de opslag en het delen van deze bestanden door de werknemers. Het is dus een actie waarvan elke onderneming afhankelijk is om haar informatie bij te houden en de doorstroming van haar interne processen te verzekeren.

 

Wat zijn de voordelen?

Door gebruik te maken van een goed systeem om de opslag van documenten te automatiseren, geniet u van een aantal voordelen, zoals de onderstaande.

 

1. Kostenverlaging

Kostenverlaging is het doel van elke manager die de efficiëntie van zijn onderneming wil verhogen. Door te investeren in een systeem voor bestandsbeheer, bereikt u dit doel.

Door een systeem te gebruiken om veilig bestanden versturen, kunt u de hoge kosten voor afdrukken, papier, mappen en bestanden elimineren. Dit komt omdat uw documenten op een virtueel platform zullen worden gedeeld.

 

2. Gegevensbeveiliging

Als de verkeerde persoon toegang heeft tot uw documenten, kunt u aan risico’s worden blootgesteld. Bovendien kunnen gedrukte documenten gemakkelijk worden gescheurd, verloren of verfrommeld, waardoor het gebruik ervan onmogelijk wordt.

Met een goed systeem om veilig bestanden versturen, zal uw bedrijf beschermd zijn tegen deze incidenten. De beveiliging van de informatie is in de software versterkt, en u kunt de toegang tot documenten alleen aan bevoegd personeel verlenen.

Naast de toegangscontrole kunt u nog steeds rekenen op de back-ups om kopieën van de bestanden te bewaren, en zo te voorkomen dat belangrijke documenten verloren gaan.

 

3. Intelligent delen

In het elektronische systeem bepaalt u wie toegang heeft tot de documenten. Zo is het gemakkelijk om informatie te delen met uw team van medewerkers, uw klanten en zelfs met partners; alles op een snelle en veilige manier.

Delen stelt werknemers ook in staat om alle stadia van een proces op te volgen, zonder dat ze zich in dezelfde fysieke ruimte hoeven te bevinden. Gegevens van kopers kunnen worden geraadpleegd, waardoor de service wordt vergemakkelijkt en de klanttevredenheid toeneemt.