Kings-place

Influencer marketing in de praktijk met iDeal of Sweden

Mode en Kleding

In de praktijk geeft Ideal of Sweden geschikte bloggers, youtubers en andere social media influencers de opdracht om mee te werken. Influencers zijn ook zelf verbonden met het bedrijf. Influencers worden onderverdeeld in verschillende segmenten op basis van bijvoorbeeld de doelgroep en het aantal volgers in het profiel.

Er zijn bijvoorbeeld maternale influencers, sport influencers of high-end fashion profielen.

Zogenaamde micro-influencers hebben ongeveer 1.000 tot 10.000 volgers op verschillende social media kanalen.

Het zijn mensen die meestal niet betaald worden voor de samenwerking, maar ze ontvangen wel producten en maken er foto’s of video’s van en delen de kortingscode in onze online winkel”, aldus Räisänen.

De subcodes zijn persoonlijk en op basis daarvan kan het bedrijf bijhouden hoeveel klanten elk van hen meebrengt, zegt Räisänen.

ouder met profielen, Ideal of Sweden maakt ook betaalde advertenties en gezamenlijke collecties waarbij de beïnvloeder zelf de collectie kan ontwerpen.

“Met grote profielen willen we alle berichten en verhalen zien voordat ze worden gepubliceerd. Er is zo veel wetgeving in verband met influencer marketing dat we willen controleren of de publicaties alle juiste bewoordingen en hashtags hebben. ”

In Finland wordt de herkenbaarheid van reclame geregeld door de wet op de consumentenbescherming. De consument heeft het recht om te weten wanneer er een poging wordt gedaan om hem commercieel te beïnvloeden. In de praktijk voegen beïnvloeders meestal aan hun berichten een vermelding toe dat ze in een commerciële samenwerking met een bepaald bedrijf zijn gemaakt.