Kings Place
Image default
Aanbiedingen

Hoe effectieve communicatie zaken kan redden

Hoe effectieve communicatie zaken kan redden

prijs website maken

Communiceer effectief in het bedrijfsleven – waarom is het? Waar is dit voor? Soortgelijk? Wat doet het? Het lijkt mij dat tijd in het bedrijfsleven alleen aan dit onderwerp moet worden besteed. Of beter gezegd, zelfs niet. Vroeger moest je tijd besteden. Zodra we voelen dat de wereld aan het veranderen is, verandert het land en beginnen de marktrelaties ook te veranderen. Waarom? Omdat – er zijn geen klanten en verkopen – dit een kwestie is van geen hoogwaardige communicatie, van het hoofd naar de verkoopmanager of logistiek medewerker, operator, enz. Omdat het ontbreken van hooggekwalificeerde specialisten een kwestie is van ondoelmatige communicatie. Omdat – het gebrek aan prestige of het verdiende imago van bedrijven niet een herziening is van alle werknemers van het bedrijf …

Hoe graag we ook innovators lijken te zijn die streven naar alles wat nieuw is, in feite hebben we allemaal weerstand tegen dit nieuwe. Onze eerste reactie is dat we het al weten, hebben gezien, gezwommen, etc. En pas dan beginnen we misschien met deze nieuwe af te rekenen.

Laten we nu proberen om te gaan met deze nieuwe, reeds verstreken oude – de aanpassing van communicatie.

Alles in het bedrijf is dus, net als in een klein universum, met elkaar verbonden en het verlies van één ding leidt tot het verlies van iets anders. Hoe werkt en communiceert dit hele communicatiesysteem?

Het belangrijkste is dus waar je dit moet beginnen (ik zeg voor de 150ste keer), met een strategie. Ook als je hem voor 2020 laat bouwen. Kom er nog een keer op terug als er een probleem is in een bedrijfsproces. Omdat juist in deze strategie een fout of geen herziening schuilt. Droom je ervan je omzet te verdrievoudigen? Kijk of u rekening heeft gehouden met alle markttrends? Kijk of u managers heeft geselecteerd op basis van de criteria die u in uw strategie hebt geïdentificeerd.

“Vooruit plannen is als scheren … Als je het niet elke dag doet, zul je al snel merken dat je verandert in … een aap!”

Robert B. Coolidge, voormalig vice-president, Etna Insurance

Voorbeeld: in één bedrijf werden de criteria van managers gedefinieerd als vrij, snel navigeren door de situatie, en als gevolg daarvan begonnen ze leidinggevenden te rekruteren die in staat waren te wachten op de beslissing van het management.

Nadat u uw strategie heeft gecontroleerd, moet u doorgaan naar de marketingstrategie – dit is de wortel van alles. En hier maken ze een grote fout: ze werken een externe strategie uit om de markt te veroveren en denken niet aan interne promotie. Wat betekent interne vooruitgang? Dit betekent dat uw medewerkers patriotten worden door de bedrijfscultuur en interne PR in deze strategie uit te werken.

Voorbeeld: een groot productiebedrijf vertrouwde op interne PR en begon de bedrijfscultuur duidelijk uit te werken. Als gevolg hiervan is het personeelsverloop in zes maanden tijd 3,5 keer afgenomen. Een jaar later scoorde het district van de maakbedrijven het hoogst onder werkzoekenden.

Een goed ontwikkelde marketingstrategie geeft inzicht in waar en in welke richtingen te bewegen. Nu rijst de volgende vraag. Ontwikkeling van positionering en daarmee verdere ontwikkeling van een advertentiecampagne. En nogmaals, het is erg belangrijk om uw medewerkers te informeren over deze positionering – interne PR om u te helpen.

Na dergelijk werk koelen de emoties vaak af, de managers koelen af ​​en op de een of andere manier probeert alles vanzelf te stromen, maar …

Dit leidt ertoe dat de strategie hier steeds meer in een doos begint te vouwen en voor later is vertrokken. En nu begint iedereen enkele dringende zaken op te lossen of, zoals ze zeggen, het vuur te blussen. Hoe kun je dit voorkomen?

En begin mensen onder deze strategie aan te scherpen en hen de nodige tools te geven. Is dit een logistieke afdeling, dan is het nodig om alle mechanica voor het verwachte volume uit te werken. Als het een financiële afdeling is, bouw dan het meest efficiënte en tijdrovende papierwerk op, dat “voor de klant” wordt genoemd.

Voorbeeld: in een klein productiebedrijf stelde de boekhoudafdeling zichzelf na een strategische sessie geen taken op om de kwaliteit van het werk te verbeteren. Daardoor werden de rekeningen niet op tijd uitgegeven. Er waren nog steeds zware voorwaarden voor het uitgeven van producten na ondertekening van documenten. Hierdoor bleef de omzet op hetzelfde niveau. Nieuwe klanten die binnenkwamen, zijn verdwenen.

En hier, mijn favoriet, is de herstructurering van de verkoopafdeling. Belangrijk hierbij is om het verkoopproces tot in het kleinste detail te standaardiseren:

  • Scripts moeten niet alleen worden geschreven, maar ook worden getest;
  • Presentaties – gemaakt in verschillende formaten en opgeslagen in mappen op het bureaublad van elke manager;
  • Trainingsblad voor bezwaren – hangt voor de ogen van iedereen op de verkoopafdeling aan de muur;
  • Het klantenbestand wordt dagelijks gesegmenteerd en bijgewerkt;
  • De service na de dienst verandert elke dag voor de klant en zijn tevredenheid

Dit alles valt onder de bevoegdheid van het hoofd van de verkoopafdeling, die de strategie van het bedrijf moet kennen, deze moet accepteren en begrijpen hoe hij deze zal implementeren. En hier moet hij samenwerken met een marketeer. Maar om dezelfde taal met hem te spreken, moet hij de basisprincipes van marketing kennen, die hij moet leren.

Voorbeeld: in onze ervaring waren er hoofden van verkoopafdelingen die helemaal niet communiceerden met marketeers, of die bestonden niet in de bedrijven. Het was moeilijk voor ze. Omdat er geen reclameondersteuning was, konden managers zonder dit niet tegen de emotionele burn-out en bezwaren “We kennen je niet”, “Wie ben je eigenlijk”. Het plan kwam niet uit en er was een groot verloop van deze managers.

Over de voordelen van presentaties zal ik hier een opmerking maken. Helaas leren onze scholen niet de kunst van het presenteren of hoe je een meester van het zakelijke woord kunt worden. Het resultaat is dat een groot aantal werknemers naar het bedrijf komt die deze tool niet bezitten, maar om de een of andere reden er zeker van zijn “dat het aan hen werd gegeven vanaf de geboorte”. Hier hebben we vaak mee te maken gehad. En hier is training in deze vaardigheid noodzakelijk, nogmaals, training in de vaardigheid van het zakelijke woord is gewoon noodzakelijk. Op zijn minst basic. Omdat een onduidelijk sprekende manager de deal zal laten ontsporen, omdat een onduidelijk accepterende operator de deal zal verstoren, omdat een onduidelijk en grof sprekende servicemonteur de klant voor altijd zal vervreemden. En alles, je hele mooie strategie, al je grote geld dat aan een advertentiecampagne wordt besteed, gaat naar iemand anders. Het beheersen van deze vaardigheid geeft het bedrijf een sterke groei. Dus, aangezien al zijn werknemers een informatiedrager zijn en producten en het bedrijf promoten, worden ze in feite een verkoopmanager.

Voorbeeld: een productiebedrijf leerde de vaardigheid van het woord van de operator. Als resultaat van de training maakten ze een plan in een maand, wat helemaal niet realistisch was in de omstandigheden van de seizoensgebondenheid van deze markt.

Samenvattend: alle communicatie in het bedrijfsleven is met elkaar verbonden en vloeit uit elkaar. Hoe vaak we naar het bedrijf gingen om het ene probleem op te lossen, zagen we een ander. En hier is het erg belangrijk om het hele bedrijfssysteem als geheel te zien en vaardigheden te bezitten op alle bovengenoemde gebieden van zakelijke communicatie, zodat u het bedrijf kunt helpen en een echt echt resultaat kunt behalen. Soms vroegen managers om sales les te geven, maar het bleek dat het nodig was om te beginnen met het bouwen van een strategie. Of ze gingen aan de slag met marketing, maar het bleek dat het nodig was om medewerkers te trainen in de vaardigheid van het zakelijke woord voor promotie. We hebben tientallen van dergelijke voorbeelden. En als ons wordt gevraagd wat we doen, zeggen we effectieve communicatie. Omdat we zien hoe de wereld verandert, hoe de markt verandert en alleen mobiele systemen zullen overleven. Alleen mobiele bedrijven zullen groeien en zich vermenigvuldigen. En mobiliteit en mobiliteit geven hen goedgebouwde (dat wil zeggen, met snelle feedback) communicatie. Dat is zeker.

En tot slot wil ik u eraan herinneren waarom u dit allemaal moet bouwen.

“Het belangrijkste is om sterke relaties op te bouwen met klanten en constant te leren van de informatie die ze ontvangen. Het volledige potentieel van het bedrijf moet erop gericht zijn om in deze basisbehoefte te voorzien: de efficiëntie van werkprocessen en gegevensverzamelingssystemen, reflectieve feedback en coördinatie, de ontwikkeling van strategische plannen en de implementatie ervan. ” Bill Gates

https://www.webdeveloper.today/2020/08/

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html